vvvs frontpage

Stichting Vitaliteit + Veiligheid voor Senioren

Europese steun voor ouderenproject regio Twente

Regio Twente is benoemd tot voorbeeldregio in een Europees project voor innovatie en samenwerking op gebied van actief en gezond ouder worden. Twente kan een subsidie van de Europese Unie tegemoet zien voor de verbetering van het dagelijkse leven van ouderen.

Het Roessingh in Enschede werkte al aan het opsporen van kwetsbare ouderen. Samen met de Universiteit Twente, Saxion Hogescholen en het ROC Twente zijn nu technologische toepassingen ontwikkeld, die ervoor zorgen dat deze hulpbehoevende ouderen langer thuis kunnen blijven wonen. Het gaat dan om bijvoorbeeld valpreventie voor ouderen (Stichting VVVS) of fysiotherapie op afstand, zodat ouderen thuis online hun oefeningen kunnen doen.Bedrijven en zorginstellingen passen de technieken toe in de praktijk. De Regio Twente is blij met de benoeming, omdat de Europese Commissie hiermee aan zou geven dat de Twentse aanpak navolging verdient.

European Innovation Partnership on Active and Healthy Ageing (EIP AHA)
Drie Eurocommissarissen, waaronder Neelie Kroes hebben vandaag 32 voorbeeldregio’s aangewezen, waarvan vijf in Nederland. Kroes: “We hebben jullie nodig, we moeten samenwerken, over de grenzen heen.”

Bron: Gemeente Enschede, RTV Oost

Eerste diploma's cursus valtechnieken uitgereikt

Dit zijn uw VVVS Veiligheidsadviseurs

Bert de Goei-Miranda Otto