vvvs frontpage

Negentigjarige mevrouw eerste met diploma valtechnieken

De negentigjarige mevrouw Botter uit Enschede krijgt als eerste een diploma valtechnieken. De Stichting Vitaliteit en Veiligheid Voor Senioren reikt de diploma's uit. Naast mevrouw Botter krijgen nog negenendertig andere ouderen een diploma uitgereikt.

Ze deden mee aan een cursus valtechnieken die onlangs is gestart. De cursus leert ouderen om als ze vallen zo terecht te komen dat ze geen letsel of breuken oplopen. De diploma's worden volgende week woensdag uitgereikt door VVVS-voorzitter Hennie Ardesch in basisschool De Windroos in de buurt Bijvank.

Stichting VVVS en de Judo Bond Nederland hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend met elkaar. De JBN heeft de ambitie om Fit, Veilig en Valbreken te verspreiden over heel Nederland. De Stichting VVVS is een uitstekende partner om de cursus Fit, Veilig en Valbreken in Enschede om Twente uit te zetten. De eerste kandidaten hebben inmiddels de cursus Fit, Veilig en Valbreken succesvol afgerond en hebben namens Wethouder Wallinga van de Gemeente Enschede hun certificaat mogen ontvangen. De cursus Fit, Veilig en Valbreken is nu al een doorslaand succes in Enschede, de nieuwe cursus zit al volledig vol!

Bron: TV Enschede FM, Judo Bond Nederland